ESDDA img

Αποθετήριο Ε.Σ.Δ.Δ.Α.

Η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ) είναι η εκπαιδευτική μονάδα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης που έχει ως αποστολή τη δημιουργία ενός σώματος εξειδικευμένων στελεχών, με άρτια επαγγελματική κατάρτιση και σύγχρονη διοικητική αντίληψη, για τη στελέχωση της κεντρικής διοίκησης, της κρατικής περιφερειακής διοίκησης και της αυτοδιοίκησης.


Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://repositoryesdda.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/513
Title: Ο Συμβουλευτικός Ρόλος της Ηγεσίας (Coaching) στη Δημόσια Διοίκηση
Other Titles: ΤΜ. ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ: Διεθνών και Ευρωπαϊκών Υποθέσεων ΑΘΗΝΑ -
Authors: Βικτωρία Πετσάλα, Σπουδάστρια
Keywords: coaching, ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, ηγεσία, δημόσια διοίκηση, παρακίνηση, σύστημα αξιολόγησης
coaching, human resource development, leadership, public administration, motivation, evaluation
Issue Date: 2022
Abstract: The purpose of this study is to examine the contribution of coaching as a complementary process for the modern Heads of Unit in the Public Administration. In the age of rapid change, the human factor is considered decisive for any procedural, organizational, or systematic intervention that aims to improve the effectiveness of an organization. Considering these new circumstances, effective leadership goes beyond the limits and responsibilities of a “leader” or hierarchical manager, who gives orders and directions to their staff. The new type of leadership in the Public Sector, is based on team working, participation and the creation of a supportive work environment that allows civil servants to take action and responsibility during their goal attainment. Coaching is an innovative process, that helps the Head of Unit encourage, inspire and motivate their human staff, giving new perspective and vision to their work. In this study, literature review is used in order to highlight the “new normal” in Public Administration which requires reskilling and upskilling for public officials as well as adopting more human-centered leadership models. At the same time, the changes that have occurred in the evaluation system of supervisors are briefly recorded, stressing their impact on the leadership behavior. The contribution of coaching in creating a new advisory, participatory leadership model is, consequently, noted. This model is based on new skills such as emotional intelligence, active listening, the art of questioning and the feedback process. In this context, the small-scale qualitative research that follows concludes to the need of adopting a coaching culture in the Greek public administration, in order to empower public executives. In the final part, conclusions and proposals are presented with a view to further promoting this tool in public institutions in Greece
Description: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η εξέταση της συμβολής του coaching ως συμπληρωματικής διαδικασίας στα χέρια του/της σύγχρονου/ης προϊσταμένου/ης στη Δημόσια Διοίκηση. Στην εποχή των ραγδαίων αλλαγών, ο ανθρώπινος παράγοντας κρίνεται καθοριστικός για οποιαδήποτε διαδικαστική, οργανωτική ή συστημική παρέμβαση που έχει σκοπό να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα ενός οργανισμού. Σε αυτές τις νέες συγκυρίες, η αποτελεσματική ηγεσία στη Δημόσια Διοίκηση δεν εξαντλείται στα όρια και τις ευθύνες ενός ηγετικού στελέχους, ιεραρχικά προϊσταμένου/ης, ο/η οποίος/α ελέγχει και κατευθύνει το προσωπικό του. Το νέο πρότυπο ηγεσίας στο Δημόσιο δίνει έμφαση στην ανάπτυξη της ομαδικότητας, της συμμετοχικότητας, στη δημιουργία ενός υποστηρικτικού εργασιακού περιβάλλοντος το οποίο επιτρέπει στους/στις δημοσίους υπαλλήλους να αναλάβουν δράσεις και την ευθύνη για την υλοποίηση των στόχων τους. Το coaching αποτελεί μια καινοτόμα διαδικασία η οποία μέσα από τα εργαλεία της, μπορεί να βοηθήσει τον/την σύγχρονο/η προϊστάμενο/η να ενθαρρύνει, να εμπνεύσει και να παρακινήσει το ανθρώπινο δυναμικό, δίνοντας νέα πνοή και όραμα στο έργο του. Στην παρούσα εργασία, αξιοποιείται, αρχικά, η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας προκειμένου να αποτυπωθεί η νέα κανονικότητα στη Δημόσια Διοίκηση, η οποία επιβάλλει επικαιροποίηση των δεξιοτήτων των δημοσίων στελεχών και την υιοθέτηση περισσότερο ανθρωποκεντρικών μοντέλων ηγεσίας. Παράλληλα, καταγράφονται συνοπτικά οι αλλαγές που έχουν επέλθει στα συστήματα επιλογής προϊσταμένων στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση καθώς και η επίδραση αυτών στην ηγετική συμπεριφορά. Στη συνέχεια, αποτυπώνεται η συμβολή του coaching στη διαμόρφωση ενός νέου συμβουλευτικού και συμμετοχικού προτύπου ηγεσίας στη Δημόσια Διοίκηση, το οποίο στηρίζεται στην ανάπτυξη νέων ικανοτήτων από τα ηγετικά στελέχη όπως η συναισθηματική νοημοσύνη, η ενεργητική ακρόαση, η τεχνική των ερωτήσεων και η ανατροφοδότηση. Στο πλαίσιο διερεύνησής αυτής της συμβολής, βασίστηκε και η μικρής κλίμακας ποιοτική έρευνα που ακολουθεί, της οποία τα ευρήματα καταλήγουν στην ανάγκη υιοθέτησης μιας κουλτούρας coaching στη ελληνική δημόσια διοίκηση, με σκοπό την ενδυνάμωση των δημοσίων στελεχών. Τέλος, παρατίθενται συμπεράσματα και προτάσεις 6 με σκοπό την περαιτέρω προώθηση του συγκεκριμένου εργαλείου στους δημόσιους οργανισμούς στην Ελλάδα.
URI: http://repositoryesdda.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/513
Εμφανίζεται στις συλλογές:Α. Τελικές Εργασίες Σπουδαστών

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Ο Συμβουλευτικός Ρόλος της Ηγεσίας (Coaching) στη Δημόσια Διοίκηση..pdf1.99 MBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα