ESDDA img

Αποθετήριο Ε.Σ.Δ.Δ.Α.

Η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ) είναι η εκπαιδευτική μονάδα του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης που έχει ως αποστολή τη δημιουργία ενός σώματος εξειδικευμένων στελεχών, με άρτια επαγγελματική κατάρτιση και σύγχρονη διοικητική αντίληψη, για τη στελέχωση της κεντρικής διοίκησης, της κρατικής περιφερειακής διοίκησης και της αυτοδιοίκησης.


Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://repositoryesdda.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/408
Πλήρης εγγραφή μεταδεδομένων
Πεδίο DCΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorΔαγαλάκης, Εμμανουήλ-
dc.date.accessioned2022-04-04T04:54:55Z-
dc.date.available2022-04-04T04:54:55Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://repositoryesdda.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/408-
dc.descriptionΑντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η παρουσίαση του δικαιώματος προηγούμενης ακρόασης του διοικούμενου όπως αυτό διαμορφώνεται μέσα από τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Επιχειρείται να αποτυπωθεί η δυναμική νομολογιακή προσέγγιση ενός εκ των θεμελιωδέστερων μέσων άμυνας που διαθέτει ο πολίτης στις σχέσεις του με τη διοίκηση και να καταδειχθεί η σημασία προάσπισής του στο πλαίσιο ενός αποτελεσματικού κράτους δικαίου. Το δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης κατοχυρώνεται στο άρθρο 20 παρ. 2 του Συντάγματος, ενώ, επίσης, ρυθμίζεται από το άρθρο 6 του Κώδικα Διοκητικής Διαδικασίας. Συνίσταται στη δυνατότητα που διαθέτει ο διοικούμενος να υποβάλει τις αντιρρήσεις του και να διατυπώσει τους ισχυρισμούς του πριν από την έκδοση βλαπτικής για τα συμφέροντά του διοικητικής πράξης ή επιβολής ορισμένου δυσμενούς διοικητικού μέτρου. Στο πρώτο μέρος της παρούσας εργασίας παρουσιάζεται η θεσμική θωράκιση του δικαιώματος προηγούμενης ακρόασης αλλά και η σταδιακή οριοθέτησή του, όπως προκύπτει από τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Παρουσιάζονται, στη συνέχεια, οι επιμέρους πτυχές του δικαιώματος που παράλληλα αποτελούν αξιώσεις του διοικουμένου για την αποτελεσματική άσκησή του και, έπειτα, περιγράφονται τόσο οι προϋποθέσεις που νομολογιακά έχουν τεθεί για την εφαρμογή του δικαιώματος όσο και οι οφειλόμενες ενέργειες της διοίκησης σε περίπτωσή παραβίασής του. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, μελετάται η τάση συρρίκνωσης της προστατευτικής εμβέλειας του δικαιώματος προηγούμενης ακρόασης από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Εφορμώντας, κατά κύριο λόγο, από το πρωτογενές υλικό που παρέχει η πλούσια νομολογία του Δικαστηρίου, και στο οποίο βασίστηκε η παρούσα εργασία, διερευνώνται οι κυριότεροι λόγοι περιορισμού του δικαιώματος, ήτοι λόγω της φύσης της διοικητικής πράξης ή μέτρου, της συνδρομής επειγουσών περιπτώσεων εξαιτίας ύπαρξης κινδύνου ή επιτακτικού δημόσιου συμφέροντος, και, τέλος, εξαιτίας της ύπαρξης δικονομικών φραγμών. Η εργασία καταλήγει σε μία συνοπτική αποτίμηση της εφαρμογής του δικαιώματος προηγούμενης ακρόασης από το ΣτΕ, διατυπώνοντας ορισμένες σκέψεις σχετικά με τη νομολογιακή διάπλασή του στο πλαίσιο της σύγχρονης διοικητικής πραγματικότητας.en_US
dc.description.abstractThe scope of this essay is to present the right of previous hearing, as it has been formed through the Council of State΄s case-law. An attempt is made to capture the dynamic case – law approach of one of the most fundamental means that the citizen has in his relations with the administration and to demonstrate the importance of defending himself within the framework of an effective rule of law. The right of previous hearing is enshrined in article 20 par. 2 of the Constitution while it is also regulated by article 6 of the Code of Administrative Procedure. It consists in the possibility that the administrator has to submit his objections and formulate his claims before the issuance of of an administrative act that is harmful to his interests or of an unfavorable administrative measure. The first part of this paper presents the institutional shielding of the right to be heard and its gradual delimitation, as it results from the decisions of the Council of State. Next, the individual aspects of the right are presented, which at the same time constitute claims, of the administrator for the effective exercise of his right. Then, both the conditions that have been set by law for the application of the right and the actions of the administration in case of violation are described. In the second part of the paper, the tendency of shrinking the protective force of the right to be heard by the Council of State under the claim of achieving even greater administrative effectiveness, is studied. Applying, mainly, from the primary material provided by the large case law of the Council , and on which the present work was based, the main reasons for the restriction of the right are considered, especially, the nature of the administrative act or measure, emergency assistance, due to risk or huge public interest, and, finally, due to the existence of procedural barriers. The essay concludes with a brief assessment of the application of the right of previous hearing by the Council of State, formulating some thoughts on its case law in the context of modern administrative reality.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΕθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησηςen_US
dc.subjectΔικαίωμα προηγούμενης ακρόασηςen_US
dc.subjectΣυμβούλιο της Επικρατείαςen_US
dc.subjectδυσμενής διοικητική πράξηen_US
dc.subjectάμυνα διοικουμένουen_US
dc.subjectπροϋποθέσεις άσκησης δικαιώματοςen_US
dc.subjectπεριορισμοί δικαιώματοςen_US
dc.titleΤο δικαίωμα της προηγούμενης ακρόασης του διοικουμένου στη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείαςen_US
dc.typeWorking Paperen_US
dc.seira26en_US
dc.pedioΠολιτικές Επιστήμες και Διοίκησηen_US
dc.sxoli1en_US
Εμφανίζεται στις συλλογές:Α. Τελικές Εργασίες Σπουδαστών

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ΔΑΓΑΛΑΚΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ.pdf456.22 kBAdobe PDFΔείτε/ Ανοίξτε


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα