| dc.contributor.author | Μαραγκού, Ελευθερία | |
| dc.date.accessioned | 2019-07-09T11:42:52Z | |
| dc.date.available | 2019-07-09T11:42:52Z | |
| dc.date.issued | 2015 | |
| dc.identifier.uri | http://repositoryesdda.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/120 | |
| dc.description | Η ενίσχυση και η ανάπτυξη εναλλακτικών μεθόδων επίλυσης διαφορών
καταλαμβάνει στρατηγική θέση μεταξύ των προτεραιοτήτων της ΕΕ, η οποία έχει
αναπτύξει μια σειρά από πρωτοβουλίες για την ενθάρρυνση και θεσμοθέτησή τους, με
ιδιαίτερη έμφαση στους εξωδικαστικούς τρόπους επίλυσης των καταναλωτικών
διαφορών. Εξάλλου, το δικαίωμα επανόρθωσης αποτελεί ένα από τα βασικά
δικαιώματα του καταναλωτή με ιδιαίτερη διεθνή και ευρωπαϊκή αναγνώριση. Στην
κατεύθυνση ενίσχυσης του δικαιώματος αυτού, η λειτουργία μηχανισμών εξώδικης
επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών συνιστά μια από τις σημαντικότερες
παραμέτρους της πολιτικής για την προστασία του καταναλωτή. Η ενδυνάμωση της
εμπιστοσύνης των καταναλωτών, με τη βοήθεια αποτελεσματικών και αμερόληπτων
θεσμών και συστημάτων αποτελεί για την ΕΕ καταλυτικό παράγοντα τόνωσης του
ηλεκτρονικού, ιδίως, εμπορίου και του ανταγωνισμού, της οικονομικής ανάπτυξης,
καθώς και της διατήρησης της ανταγωνιστικότητας σε υψηλά επίπεδα διεθνώς, ενώ
εντάσσεται στη στρατηγική για την ενιαία ψηφιακή αγορά.
Με αφετηρία το ρυθμιστικό, σε επίπεδο ΕΕ, πλαίσιο αναφορικά με τους
εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών, καθώς και τις
διαμορφούμενες -σε θεσμικό επίπεδο- προϋποθέσεις για την προστασία των
καταναλωτών, τόσο σε ενωσιακό, όσο και σε εθνικό επίπεδο επιχειρήθηκε μια
συστηματική καταγραφή και ανάλυση, από νομικής και διοικητικής απόψεως, των
υφιστάμενων δομών και διαδικασιών εξώδικης επίλυσης καταναλωτικών διαφορών, με
συγκριτική αναφορά σε κράτη-μέλη της ΕΕ και σε βέλτιστες διεθνείς πρακτικές, αλλά
και με την περιπτωσιολογική προσέγγιση των τουριστικών καταναλωτικών διαφορών.
Μέσω της κριτικής προσέγγισης του ισχύοντος θεσμικού, κανονιστικού και διοικητικού
πλαισίου και της υποβολής προτάσεων βελτίωσής του αναδείχθηκε ο σύγχρονος ρόλος
της Δημόσιας Διοίκησης και ειδικότερα, της ρυθμιστικής λειτουργίας του Κράτους. Στο
πλαίσιο, μάλιστα, της αναζήτησης του ιδεοτύπου της διοικητικής ανασυγκρότησης του
Κράτους, το πεδίο της εναλλακτικής επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών
αποδείχθηκε θετικό παράδειγμα εποικοδομητικής κρατικής επέμβασης στον ιδιωτικό
τομέα, για την εξασφάλιση συνθηκών βιώσιμης ανάπτυξης | en_US |
| dc.description.abstract | The strengthening and development of alternative dispute resolution plays a
strategic part in the EU’s priorities; the EU has taken a series of initiatives to boost and
institutionalize alternative dispute resolution, in particular with regard to extrajudicial
forms of consumer disputes resolution. In addition, the right of redress is regarded as
one of the fundamental consumer rights, which is granted with a particular international
and European recognition. Towards the efforts taken to strengthen such right, the
functioning of extrajudicial mechanisms of consumer dispute resolution constitutes one
of the key parameters of the consumer protection policy. The strengthening of
consumers’ trust through effective and impartial institutions and systems is on the one
hand, a vital factor for the EU and the stimulation, in particular, of e-commerce,
competition and economic growth, as well as for the sustainability of competitiveness in
high levels internationally, while on the other hand, constitutes part of the EU strategy
for the digital single market.
Starting with an analysis of the regulatory framework, at the EU level, in
relation to alternative dispute resolution of consumer disputes, as well as with a
presentation of the prevailing –at an institutional level- conditions for the consumer
protection from a European and domestic perspective, it has been attempted a
systematic legal and administrative approach of the existing structures and procedures
for the extrajudicial resolution of consumer disputes; in this regard, a comparative
approach was taken, through reference to EU member-states, international best practices
and a case study of touristic consumer disputes. Through the comparative study of the
current institutional, regulatory and administrative framework, as well as the
recommendation of proposals for improvement, it has been highlighted the modern role
of Public Administration and in specific, the regulatory function of the State. In the
context of the pursuit of the ideal Public State’s administrative reconstruction model, it
has been proved that the field of alternative dispute resolution constitutes a positive
example of a constructive interference of the State in the private sector, towards
safeguarding sustainable development conditions. | en_US |
| dc.language.iso | gr | en_US |
| dc.subject | Διοικητική ανασυγκρότηση του Κράτους | en_US |
| dc.subject | Εναλλακτική επίλυση διαφορών | en_US |
| dc.subject | Εξωδικαστικοί τρόποι επίλυσης καταναλωτικών διαφορών, | en_US |
| dc.subject | Δικαίωμα επανόρθωσης καταναλωτή | en_US |
| dc.subject | Πολιτική προστασίας καταναλωτή | en_US |
| dc.subject | Ηλεκτρονικό εμπόριο | en_US |
| dc.subject | Ενιαία ψηφιακή αγορά | en_US |
| dc.subject | Τουριστικές καταναλωτικές διαφορές | en_US |
| dc.subject | Δημόσια Διοίκηση, | en_US |
| dc.title | Εναλλακτικοί Τρόποι Επίλυσης Καταναλωτικών Διαφορών στην Ε.Ε | en_US |
| dc.type | Working Paper | en_US |
| dc.seira | 23 | en_US |
| dc.pedio | Πολιτικές Επιστήμες και Διοίκηση | en_US |
| dc.sxoli | 1 | en_US |