dc.contributor.author | Αγορίτσα, Βασιλική | |
dc.date.accessioned | 2022-04-04T05:02:33Z | |
dc.date.available | 2022-04-04T05:02:33Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://repositoryesdda.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/446 | |
dc.description | Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η ανάλυση της Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς
στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η ανάδειξή της σε ύψιστη πολιτική προτεραιότητα τα
τελευταία χρόνια, δεδομένων των οικονομικών, κοινωνικών και αναπτυξιακών της
προεκτάσεων. Με τον όρο Ενιαία Ψηφιακή Αγορά (Ε.Ψ.Α.) αναφέρεται εκείνη στην
οποία διασφαλίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία εμπορευμάτων, προσώπων, υπηρεσιών και
κεφαλαίων και στην οποία άτομα και επιχειρήσεις μπορούν, ανεξαρτήτως της
εθνικότητάς τους ή του τόπου κατοικίας τους ή έδρας τους, να έχουν αδιάλειπτη
πρόσβαση και να ασκούν διαδικτυακές δραστηριότητες σε συνθήκες θεμιτού
ανταγωνισμού, πάντοτε με υψηλό επίπεδο προστασίας των καταναλωτών και των
δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιόδου 2014-2019
κατέταξε την επίτευξη της Ε.Ψ.Α. μεταξύ των δέκα (10) πολιτικών της προτεραιοτήτων
.Ο όρος όμως εμφανίστηκε για 1η φορά το 2010, όταν το «Ψηφιακό Θεματολόγιο για την
Ευρώπη» αποτέλεσε έναν από τους επτά (7) πυλώνες της Στρατηγικής «Ευρώπη 2020»
για μια έξυπνη και αειφόρο ανάπτυξη, αναγνωρίζοντας ότι οι Τεχνολογίες Πληροφορικής
και Επικοινωνιών αφορούν ολόκληρο το παραγωγικό σύστημα μιας κοινωνίας και
μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας, σε υψηλά επίπεδα
απασχόλησης και σε κοινωνική συνοχή. Αξιοποιώντας βιβλιογραφικές και διαδικτυακές
πηγές, η παρούσα εργασία αναδεικνύει την Ε.Ψ.Α. ως μετεξέλιξη κατά κάποιο τρόπο της
ενιαίας αγοράς και αποτυπώνει την κομβική σημασία της για το μέλλον της Ευρώπης
εφόσον δίνει τη δυνατότητα μείωσης κόστους και φραγμών για πολίτες και επιχειρήσεις,
με την ανάλυση των τριών (3) αλληλοσυμπληρούμενων πυλώνων στους οποίους αυτή
διαρθρώνεται. Πεδία όπως ηλεκτρονικό εμπόριο, online πλατφόρμες, προστασία
καταναλωτών και δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, κυβερνοασφάλεια,
τηλεπικοινωνίες, τεχνητή νοημοσύνη, υπολογιστικό νέφος (cloud computing)
αλληλοδιαπλέκονται και η Ευρώπη καλείται να συγκεράσει τις διαφορετικές ψηφιακές
πολιτικές των κρατών μελών και το αυστηρό ενωσιακό κανονιστικό πλαίσιο αλλά και τη
δυναμική διαδικασία τεχνολογικής προόδου. Αξιοσημείωτο είναι τέλος και το γεγονός
ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα κληθεί να συμβάλει και στην αντιμετώπιση των
συνεπειών της πανδημίας COVID-19 αλλά και στην επανεκκίνηση της ευρωπαϊκής
οικονομίας. | en_US |
dc.description.abstract | The subject of this dissertation is the analysis of the Single Digital Market in the European
Union and its emergence as a top political priority in recent years, due to its economic,
social and development implications. The term Single Digital Market (S.D.M.) refers to
the assurance of free movement of goods, persons, services and capital. It also refers to
the uninterrupted access and online activities of individuals and companies, regardless of
their nationality or place of residence or base of operation, in conditions of fair
competition and always with a high level of consumer and personal data protection. The
European Commission, for the period 2014-2019, included the achievement of a SDM
among its ten (10) political priorities. The term first appeared in 2010, when the "Digital
Agenda for Europe" became one of the seven (7) pillars of the “Europe 2020” Strategy
for smart and sustainable growth. Since then, the E.U. recognized that the Information
and Communication Technologies could affect the entire productive system of a society
and contribute to productivity growth, high levels of employment and social cohesion.
Using a methodology of bibliographic and online research, the present dissertation
highlights the S.D.M. as an evolution of the Single Market and captures its crucial
importance for the future of Europe as it enables the reduction of costs and barriers for
citizens and businesses, by analyzing the three (3) complementary pillars in which it is
structured. Areas such as e-commerce, online platforms, consumer and personal data
protection, cybersecurity, telecommunications, artificial intelligence, cloud computing
are intertwined and Europe is called upon to reconcile the different digital policies of the
Member States and the strict EU framework and also the dynamic process of
technological progress. Finally, it is noteworthy that the digital transformation will be
called to not only contribute to the handling of the COVID-19 pandemic effects but also
to the recovery and restart of the European economy. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης | en_US |
dc.subject | Ενιαία Ψηφιακή Αγορά | en_US |
dc.subject | Ηλεκτρονικό εμπόριο | en_US |
dc.subject | Διαδικτυακές πλατφόρμες | en_US |
dc.subject | Ψηφιακή Ευρώπη | en_US |
dc.subject | Προστασία Καταναλωτών | en_US |
dc.title | H Ευρωπαϊκή Ένωση και η ψηφιακή αγορά | en_US |
dc.type | Working Paper | en_US |
dc.seira | 26 | en_US |
dc.pedio | Πολιτικές Επιστήμες και Διοίκηση | en_US |
dc.sxoli | 1 | en_US |