Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΑγορίτσα, Βασιλική
dc.date.accessioned2022-04-04T05:02:33Z
dc.date.available2022-04-04T05:02:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://repositoryesdda.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/446
dc.descriptionΑντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η ανάλυση της Ενιαίας Ψηφιακής Αγοράς στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η ανάδειξή της σε ύψιστη πολιτική προτεραιότητα τα τελευταία χρόνια, δεδομένων των οικονομικών, κοινωνικών και αναπτυξιακών της προεκτάσεων. Με τον όρο Ενιαία Ψηφιακή Αγορά (Ε.Ψ.Α.) αναφέρεται εκείνη στην οποία διασφαλίζεται η ελεύθερη κυκλοφορία εμπορευμάτων, προσώπων, υπηρεσιών και κεφαλαίων και στην οποία άτομα και επιχειρήσεις μπορούν, ανεξαρτήτως της εθνικότητάς τους ή του τόπου κατοικίας τους ή έδρας τους, να έχουν αδιάλειπτη πρόσβαση και να ασκούν διαδικτυακές δραστηριότητες σε συνθήκες θεμιτού ανταγωνισμού, πάντοτε με υψηλό επίπεδο προστασίας των καταναλωτών και των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιόδου 2014-2019 κατέταξε την επίτευξη της Ε.Ψ.Α. μεταξύ των δέκα (10) πολιτικών της προτεραιοτήτων .Ο όρος όμως εμφανίστηκε για 1η φορά το 2010, όταν το «Ψηφιακό Θεματολόγιο για την Ευρώπη» αποτέλεσε έναν από τους επτά (7) πυλώνες της Στρατηγικής «Ευρώπη 2020» για μια έξυπνη και αειφόρο ανάπτυξη, αναγνωρίζοντας ότι οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών αφορούν ολόκληρο το παραγωγικό σύστημα μιας κοινωνίας και μπορούν να συμβάλουν στην αύξηση της παραγωγικότητας, σε υψηλά επίπεδα απασχόλησης και σε κοινωνική συνοχή. Αξιοποιώντας βιβλιογραφικές και διαδικτυακές πηγές, η παρούσα εργασία αναδεικνύει την Ε.Ψ.Α. ως μετεξέλιξη κατά κάποιο τρόπο της ενιαίας αγοράς και αποτυπώνει την κομβική σημασία της για το μέλλον της Ευρώπης εφόσον δίνει τη δυνατότητα μείωσης κόστους και φραγμών για πολίτες και επιχειρήσεις, με την ανάλυση των τριών (3) αλληλοσυμπληρούμενων πυλώνων στους οποίους αυτή διαρθρώνεται. Πεδία όπως ηλεκτρονικό εμπόριο, online πλατφόρμες, προστασία καταναλωτών και δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, κυβερνοασφάλεια, τηλεπικοινωνίες, τεχνητή νοημοσύνη, υπολογιστικό νέφος (cloud computing) αλληλοδιαπλέκονται και η Ευρώπη καλείται να συγκεράσει τις διαφορετικές ψηφιακές πολιτικές των κρατών μελών και το αυστηρό ενωσιακό κανονιστικό πλαίσιο αλλά και τη δυναμική διαδικασία τεχνολογικής προόδου. Αξιοσημείωτο είναι τέλος και το γεγονός ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα κληθεί να συμβάλει και στην αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας COVID-19 αλλά και στην επανεκκίνηση της ευρωπαϊκής οικονομίας.en_US
dc.description.abstractThe subject of this dissertation is the analysis of the Single Digital Market in the European Union and its emergence as a top political priority in recent years, due to its economic, social and development implications. The term Single Digital Market (S.D.M.) refers to the assurance of free movement of goods, persons, services and capital. It also refers to the uninterrupted access and online activities of individuals and companies, regardless of their nationality or place of residence or base of operation, in conditions of fair competition and always with a high level of consumer and personal data protection. The European Commission, for the period 2014-2019, included the achievement of a SDM among its ten (10) political priorities. The term first appeared in 2010, when the "Digital Agenda for Europe" became one of the seven (7) pillars of the “Europe 2020” Strategy for smart and sustainable growth. Since then, the E.U. recognized that the Information and Communication Technologies could affect the entire productive system of a society and contribute to productivity growth, high levels of employment and social cohesion. Using a methodology of bibliographic and online research, the present dissertation highlights the S.D.M. as an evolution of the Single Market and captures its crucial importance for the future of Europe as it enables the reduction of costs and barriers for citizens and businesses, by analyzing the three (3) complementary pillars in which it is structured. Areas such as e-commerce, online platforms, consumer and personal data protection, cybersecurity, telecommunications, artificial intelligence, cloud computing are intertwined and Europe is called upon to reconcile the different digital policies of the Member States and the strict EU framework and also the dynamic process of technological progress. Finally, it is noteworthy that the digital transformation will be called to not only contribute to the handling of the COVID-19 pandemic effects but also to the recovery and restart of the European economy.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΕθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησηςen_US
dc.subjectΕνιαία Ψηφιακή Αγοράen_US
dc.subjectΗλεκτρονικό εμπόριοen_US
dc.subjectΔιαδικτυακές πλατφόρμεςen_US
dc.subjectΨηφιακή Ευρώπηen_US
dc.subjectΠροστασία Καταναλωτώνen_US
dc.titleH Ευρωπαϊκή Ένωση και η ψηφιακή αγοράen_US
dc.typeWorking Paperen_US
dc.seira26en_US
dc.pedioΠολιτικές Επιστήμες και Διοίκησηen_US
dc.sxoli1en_US


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής