Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΝ.Δ. Πετρόχειλος, Σπουδαστής
dc.date.accessioned2023-02-15T06:13:41Z
dc.date.available2023-02-15T06:13:41Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://repositoryesdda.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/497
dc.descriptionΗ μεταρρύθμιση της διαδικασίας αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων έχει θεωρηθεί ως η αναγκαία προϋπόθεση για την αναδιοργάνωση του διοικητικού μηχανισμού της χώρας. Είναι χαρακτηριστικό ότι επί της συγκεκριμένης διαδικασίας ο νομοθέτης εισή-γαγε κατά τις τελευταίες δεκαετίες αρκετές αλλαγές, χωρίς, ωστόσο αυτές να επιφέρουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Όπως διαπιστώνεται από την εξέταση των σχετικών ρυθμίσεων, οι αιτίες της αναποτελεσματικότητας είναι αρκετές· η μη σύνδεση της δια-δικασίας με τις λοιπές παραμέτρους οργάνωσης του σώματος των δημοσίων υπαλλή-λων, η έλλειψη βούλησης από την πλευρά της Διοίκησης για την πλήρη εφαρμογή και την ανατροφοδότηση του συστήματος, η απροθυμία ή ακόμα και η άρνηση των υπαλ-λήλων να συμμετέχουν. Κατά τα τελευταία χρόνια πτυχές των πιο πάνω αιτιάσεων α-ντιμετωπίστηκαν επαρκώς, κυρίως στο βαθμό κατά τον οποίο έγινε κατανοητό ότι μόνη η διαδικασία αξιολόγησης σε ένα σύστημα χωρίς σταθερή ιεραρχία, με ελλιπή στοχο-θεσία και υπαλλήλους χωρίς σαφές αντικείμενο εργασίας δεν είναι δυνατόν να επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο ν. 4269/2016, αξιοποιώντας το κανονιστικό πλαίσιο παλαιότερων ρυθμίσεων, κυ-ρίως του π.δ. 318/1992 αλλά και την εμπειρία διοικήσεων άλλων ευρωπαϊκών χωρών, ενέταξε το σύστημα της αξιολόγησης σε ένα ευρύτερο πλαίσιο μεταρρυθμίσεων. Οι α-ντιδράσεις των εκπροσώπων των υπαλλήλων επέφεραν σημειακές αλλαγές στο αρχικό κείμενο του νόμου. Ωστόσο, και πάλι τα αποτελέσματα δεν φαίνεται να είναι τα προσ-δοκώμενα. Σε κάθε περίπτωση, η αξιολόγηση συνιστά ένα εργαλείο που συντείνει στην εμπέδωση αρχών του κράτους δικαίου, της αξιοκρατίας, της ισονομίας, της οικονομικής αποτελεσματικότητας. Ζητούμενο, συνεπώς, δεν μπορεί παρά να είναι η δημιουργία των συνθηκών για την εφαρμογή ενός αντικειμενικού αλλά και αποτελεσματικού συ-στήματος αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Η θεραπεία των στρεβλώσεων που επισημάνθηκαν πιο πάνω αποτελεί απαραίτητη αλλά ίσως όχι ικανή συνθήκη. Η αξιο-λόγηση δύσκολα θα επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα, αν δεν συνδεθεί με τρόπο άμε-σο με τη βελτίωση της θέσης των αρίστων υπαλλήλων σε όρους ιεραρχικής ανέλιξης ή μισθολογικής προόδου. Η εργασία δομείται σε τέσσερα κεφάλαια. Στο πρώτο εισάγονται οι έννοιες που απο-τελούν το αντικείμενο της παρούσας προσέγγισης, της αξιολόγησης και των μεθόδων της από μια θεωρητική σκοπιά, καθώς και το πεδίο εφαρμογής της. Στο δεύτερο κεφά-λαιο επιχειρείται μια κατά το δυνατόν συνοπτική παρουσίαση των νομοθετικών πρωτο- 5 βουλιών έως το 2016, καθώς και του σήμερα ισχύοντος ν. 4369/2016, όπως τροποποιή-θηκε σημειακά μετά το 2017. Ζητούμενο είναι να διερευνηθούν οι οφειλές του νόμου σε παλαιότερες ρυθμίσεις, ιδίως σε αυτές των αρχών της δεκαετίας του 1990, οι καινο-τόμες πτυχές του, καθώς και οι επιδράσεις από συστήματα αξιολόγησης χωρών της Ε.Ε. Στο τρίτο κεφάλαιο εξετάζεται η στάση που τήρησαν οι συνδικαλιστικές οργανώσεις έναντι της αξιολόγησης, ιδιαίτερα μετά την ψήφιση του ν. 4369/2016. Σε αυτές τις α-ντιδράσεις, άλλωστε, οφείλονται κάποιες από τις τροποποιήσεις του νόμου, οι οποίες εξετάζονται στο δεύτερο κεφάλαιο. Στο τέταρτο κεφάλαιο της εργασίας αναζητούνται οι λόγοι για τους οποίους ένα μέρος τουλάχιστον του σώματος των δημοσίων υπαλλή-λων απείχε από την διαδικασία αξιολόγησης τόσο βάσει του ν. 4250/204 όσο και του ν. 4369/2016. Ως μελέτη περίπτωσης εξετάζονται δύο υπηρεσίες του ΥΠ.ΠΟ.Α. Τέλος, επιχειρείται η συνολική αποτίμηση της αξιολόγησης ως πρακτικής άμεσα συνυφασμέ-νης με το κράτος δικαίου, καθώς και των προϋποθέσεων ορθής εφαρμογής της. Λαμβά-νοντας υπόψη τα δεδομένα από τα δύο προηγούμενα κεφάλαια, εξετάζονται, επίσης προτάσεις για τη βελτίωση του συστήματος.en_US
dc.description.abstractThe reform of the evaluation process of civil servants has been considered as a neces-sary condition for the reorganization of the country's administrative structure. It is noteworthy that during the last few decades the legislator introduced several improve-ments, without, however, bringing about the expected results. As can be seen from an examination of the relevant regulations, the causes of inefficiency are several; the fail-ure to relate the process to the other aspects of the civil servant body's organization, the unwillingness on the part of the administration to fully implement and provide feedback on the system, and the reluctance or even refusal of the employees to participate. In re-cent years, aspects of the above concerns have been adequately addressed, mainly to the extent to which it has become clear that the evaluation process alone in a system with-out a fixed hierarchy, with poorly defined objectives and employees without a clear job description cannot achieve the desired result. Law no. 4269/2016, utilizing the regulato-ry framework of previous legislation, mainly the Presidential Decree no 318/1992, but also the administrative experience of other European countries, has incorporated the evaluation system into a broader framework of reforms. The reactions of the employees' representatives brought about significant changes to the original text of the law. How-ever, again the results do not seem to be as expected. In any case, evaluation is a tool that contributes to the consolidation of the principles of the rule of law, meritocracy, equality and economic efficiency. It is therefore essential to create the conditions for the implementation of an objective and effective evaluation system for civil servants. Ad-dressing the distortions highlighted above is a necessary but perhaps not sufficient con-dition. Evaluation is unlikely to produce significant results if it is not directly linked to improving the position of meritorious officials in terms of hierarchical promotion or salary progression. The paper is organized in four chapters. The first introduces the concepts which are the subject of the paper, namely the evaluation and its methods from a theoretical point of view, as well as its scope. The second chapter attempts to summarise as briefly the leg-islative initiatives up to 2016 as possible, as well as the currently valid Law No. 4369/2016, as amended in places after 2017. The aim is to investigate what the law has taken over from earlier regulations, what are its innovative aspects, and what are the in-fluences of evaluation systems of EU countries. The third chapter examines the attitude of labour unions towards evaluation, especially after the enactment of Law 436969. 7 4369/2016. These reactions, moreover, account for some of the amendments to the law, which are discussed in chapter two. The fourth chapter of the paper seeks to identify the reasons why at least part of the civil servants' body abstained from the evaluation pro-cess both under Law no. 4250/204 as well as the Law. 4369/2016. As a case study, two departments of the Ministry of Public Administration are examined. Finally, an overall assessment of evaluation as a practice directly related to the rule of law is attempted, as well as the prerequisites for its proper implementation. Taking into account the data from the two previous chapters, proposals for improving the system are also examined.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectΑξιολόγηση, διοικητική ιεραρχία, στοχοθεσία, περιγράμματα εργασίαςen_US
dc.subjectEvaluation, administrative hierarchy, management by objectives, job descriptionsen_US
dc.titleΜία αξιολόγηση της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλωνen_US
dc.title.alternativeΤΜ. ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ : ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗen_US
dc.typeWorking Paperen_US
dc.typeResearchen_US
dc.seira27en_US
dc.pedioΠολιτικές Επιστήμες και Διοίκησηen_US
dc.sxoli1en_US


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής