Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΠροκοπάκη, Χρυσούλα
dc.date.accessioned2022-04-04T05:06:35Z
dc.date.available2022-04-04T05:06:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://repositoryesdda.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/452
dc.descriptionΗ ενίσχυση της ελληνικής εξωστρέφειας αποτελεί πάγιο ζητούμενο τόσο των παραγωγικών ομάδων όσο και των κοινωνικών και θεσμικών φορέων με την αρμοδιότητα αυτή. Μάλιστα, η πρόσφατη οικονομική κρίση και η τρέχουσα πανδημία του κορωνοϊού Covid-19 έχουν καταστήσει την ανάγκη αυτή ακόμα πιο επιτακτική. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελούν οι τρόποι και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί η οικονομική διπλωματία για την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων. Ειδικότερα, μέσω της επισκόπησης πρωτογενών και δευτερογενών θεωρητικών πηγών και εμπειρικών δεδομένων, επιχειρείται η χαρτογράφηση του ρόλου της οικονομικής διπλωματίας στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας και τη βελτίωση των εξαγωγικών επιδόσεων της χώρας, γενικότερα, και ως προς την Γερμανία, ειδικότερα. Επιπλέον, αναλύονται οι παράμετροι που επηρεάζουν την ανταγωνιστικότητα της χώρας και αναδεικνύεται ρόλος και οι δυνατότητες της οικονομικής διπλωματίας, για την ενίσχυση τους, ειδικά σε μία αγορά-στόχο εντός της ΕΕ (Γερμανίας). Η χώρα αυτή επιλέχθηκε, με δεδομένο ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ και κορυφαίο οικονομικό εταίρο της Ελλάδας εντός της Ένωσης. Η πραγμάτευση με το θέμα αυτό εστιάζεται στη διερεύνηση των εξής τεσσάρων (4) διευρυμένων θεματικών: α) Οικονομική διπλωματία (κεφάλαιο ΙΙ), β) Εξωστρέφεια και Ανταγωνιστικότητα (κεφάλαιο ΙΙΙ), (γ) Διεθνής Ανταγωνιστικότητα ελληνικής οικονομίας (κεφάλαιο IV) και (δ) Εξωστρέφεια ελληνικής οικονομίας, συγκεκριμένα προς την Γερμανία (κεφάλαιο V). Η εργασία κλείνει με κάποιες γενικές και ειδικές διαπιστώσεις, σε σχέση με τις δράσεις ελληνικής εξωστρέφειας και με προτάσεις που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών. Τα συμπεράσματα της μελέτης καταδεικνύουν ότι, παρά τα θετικά βήματα που έχουν γίνει, η οικονομική διπλωματία (και τα Γραφεία ΟΕΥ) διαθέτουν εργαλεία και δυνατότητες βελτίωσης της διεθνούς ανταγωνιστικότητας της Ελλάδα, επιλέγοντας εκάστοτε δράσεις πληροφόρησης/προβολής/δικτύωσης για την ενίσχυση της ελληνικής εξωστρέφειας.en_US
dc.description.abstractThe reinforcement of Greek outward-looking entrepreneurship constitutes a constant demand of both the productive groups and the social or statutory institutions which have that competence. In fact, the recent economic crisis and the current COVID-19 coronavirus pandemic have rendered this need even more urgent. The object of the present assignment are the ways and tools used by the economic diplomacy in order to reinforce Greek outward-looking entrepreneurship. More specifically, through the review of primary and secondary theoretical sources and empirical data, it is intended to map the role of economic diplomacy in enhancing competitiveness and improving the country's export performance in general, and in relation to Germany in particular. Further on, the parameters that affect the country's competitiveness are analyzed and the role and potential of economic diplomacy for their enhancing is highlighted, especially in a target market within the EU (Germany). This country was chosen, given that it is the largest economy in the EU and a leading economic partner of Greece within the Union. This topic is addressed through the study of the following four subject areas: a) Economic diplomacy (chapter ΙΙ), b) Outward-looking entrepreneurship and competitiveness (chapter ΙΙΙ), (c) International competitiveness of the Greek economy (chapter IV) and (d) Outward looking entrepreneurship of Greece, particularly towards Germany (chapter V). The present assignment concludes with some general and specific findings in relation to the actions aimed at the Greek outward-looking entrepreneurship and suggestions which could be deployed for the reinforcement of the Greek products and services. The conclusions of the study show that, despite the positive steps that have been taken, economic diplomacy (incl. Offices of Economic and Commercial Affairs) has tools and opportunities to improve the international competitiveness of Greece, by choosing information / promotion / networking actions to strengthen Greek outward-looking entrepreneurship.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΕθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησηςen_US
dc.subjectΟικονομική διπλωματίαen_US
dc.subjectεξωστρέφειαen_US
dc.subjectδιεθνής ανταγωνιστικότηταen_US
dc.subjectστρατηγική ενίσχυσηςen_US
dc.subjectΕλλάδαen_US
dc.subjectΓερμανίαen_US
dc.titleΗ συμβολή της οικονομικής διπλωματίας στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών εξωστρεφών επιχειρήσεων εντός της ΕΕ (Μελέτη Περίπτωσης: Γερμανία)en_US
dc.typeWorking Paperen_US
dc.seira26en_US
dc.pedioΠολιτικές Επιστήμες και Διοίκησηen_US
dc.sxoli1en_US


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής