dc.contributor.author | Σαρρή, Γαρυφαλιά | |
dc.date.accessioned | 2022-04-04T05:12:39Z | |
dc.date.available | 2022-04-04T05:12:39Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://repositoryesdda.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/470 | |
dc.description | Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να αξιολογήσει τις κοινωνικές και οικονομικές
επιδράσεις της πολιτιστικής επένδυσης, δίνοντας έμφαση στην πολιτιστική χορηγία.
Για να μπορέσει να διαπιστωθεί η σχέση μεταξύ της πολιτιστικής επένδυσης, της
κοινωνίας και της οικονομίας, έχει πραγματοποιηθεί ανασκόπηση της συναφούς
βιβλιογραφίας και έχει εκπονηθεί ποσοτική ανάλυση στα στοιχεία των πολιτιστικών
χορηγιών των ετών 2007-2019 που είναι διαθέσιμα από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Βάσει της οικείας βιβλιογραφίας, οι χορηγοί έχουν συγκεκριμένα κριτήρια απόφασης
για τις δραστηριότητες και κατ’ επέκταση τους πολιτιστικούς οργανισμούς που
επιλέγουν να χρηματοδοτήσουν. Αυτό, είναι κάτι το οποίο προέκυψε και μέσω της
εξέτασης των διαθέσιμων στοιχείων των πολιτιστικών χορηγιών. Ειδικότερα, η σχέση
μεταξύ του κλάδου δραστηριότητας των χορηγών, των αποδεκτών χορηγίας και της
πολιτιστικής δραστηριότητας είναι στατιστικά σημαντική. Επιπλέον, προκύπτει πως
διαχρονικά υπάρχουν σταθερές συνεργασίες μεταξύ χορηγών και χορηγούμενων και
εμφανίζεται συχνά το στοιχείο της τοπικότητας, ήτοι υπάρχει ενδιαφέρον από τους
χορηγούς να συμμετέχουν σε πολιτιστικά δρώμενα της ευρύτερης περιοχής τους.
Ύστερα, οι μεγάλοι και σημαντικοί χορηγοί φαίνεται πως ανεξαρτήτως της περιοχής
που δραστηριοποιούνται ενδιαφέρονται να χρηματοδοτήσουν μεγάλες εκδηλώσεις,
γεγονός που υποδηλώνει πως η δημοφιλία των τεχνών αποτελεί σημαντικό
παράγοντα κινητοποίησης των χορηγών, καθώς υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες
προβολής τους. Συνολικά, φαίνεται πως οι περισσότερες πολιτιστικές χορηγίες
διενεργήθηκαν το διάστημα 2009-2012, κάτι που δεν αποτελεί παράδοξο, αν ληφθεί
υπόψη τόσο η μείωση του ποσοστού φοροαπαλλαγής το 2013, όσο και το ότι
σταματούν να χρηματοδοτούν πολιτιστικές δραστηριότητες σημαντικοί χορηγοί.
Καθώς δεν έχει διενεργηθεί παρόμοια έρευνα στην Ελλάδα, η παρούσα μελέτη
αναδεικνύει κάποιες τάσεις και πεδία προβληματισμού αναφορικά με το ν.3525/2007
για την πολιτιστική χορηγία, αποτελώντας έναυσμα για περαιτέρω έρευνες που
αφορούν τους παράγοντες και κριτήρια που επηρεάζουν τις αποφάσεις των χορηγών,
αλλά και τα κίνητρα της πολιτιστικής χορηγίας. | en_US |
dc.description.abstract | The present dissertation aims to assess the social and economic impact of cultural
investment, giving special attention to cultural sponsorship. In order to determine the
relationship between cultural investment, society and economy, a review of the
relevant literature has been carried out and a quantitative analysis has been employed
on the data of cultural sponsorships for the years 2007-2019, available from the
Ministry of Culture. Based on the relevant literature, sponsors have specific decision
criteria for the activities and consequently the cultural organizations they choose to
fund. The latter has also emerged through the examination of the available data on
cultural sponsorship. In particular, the relationship between the industry of the
sponsor, the recipients of sponsorships and cultural activity is statistically significant.
In addition, it appears that over time there are stable relationships between sponsors
and sponsees while it is also observed the element of locality, i.e there is interest from
sponsors to participate in cultural events in their wider area of activity. Then, major
sponsors seem to be interested in financing big events, regardless of the area of
activity, which suggests that the popularity of arts is an important incentive for
sponsors, as they find more opportunities to be promoted. Overall, it appears that most
cultural sponsorships took place between 2009 and 2012, which is not surprising,
given both the reduction in the tax exemption rate in 2013 and the fact that major
sponsors have ceased to fund cultural activities. As no similar research has been
conducted in Greece, the present study highlights some trends and areas of concern
regarding Law 3525/2007 on cultural sponsorship, thus giving space to further
research on the factors and criteria that influence the decisions of sponsors, but also
their incentives to engage in cultural sponsorship. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης | en_US |
dc.subject | Πολιτισμός | en_US |
dc.subject | Πολιτιστική Επένδυση | en_US |
dc.subject | Πολιτιστική Χορηγία | en_US |
dc.subject | Χορηγός | en_US |
dc.subject | Αποδέκτης Χορηγίας | en_US |
dc.subject | ΥΠΠΟΑ | en_US |
dc.title | Κοινωνικές/Οικονομικές Επιδράσεις της Πολιτιστικής Επένδυσης/Δωρεάς/Χορηγίας. Μια Κριτική Επισκόπηση. | en_US |
dc.type | Working Paper | en_US |
dc.seira | 26 | en_US |
dc.pedio | Πολιτικές Επιστήμες και Διοίκηση | en_US |
dc.sxoli | 1 | en_US |