Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.authorΓεωργιτσοπούλου, Ναυσικά
dc.date.accessioned2019-07-01T13:07:38Z
dc.date.available2019-07-01T13:07:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://repositoryesdda.ekdd.gr/jspui/handle/123456789/62
dc.descriptionΣτην παρούσα εργασία εξετάζεται σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο η αξιολόγηση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. Παρουσιάζονται οι μέθοδοι και τα εργαλεία που αξιοποιούνται ευρέως για την αξιολόγηση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων, και αξιολογείται η πρακτική εφαρμογή τους στην αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναμικού στο δημόσιο τομέα στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο μέρος της εργασίας αποσαφηνίζεται η εννοιολογική διαφορά των όρων «ικανότητα» και «δεξιότητα» και, βάσει της κατηγοριοποίησης που προκύπτει από τη Σύσταση για τις βασικές ικανότητες (2006/962/ΕΚ), προσδιορίζεται το περιεχόμενο των οκτώ βασικών ικανοτήτων. Επιπλέον, διαπιστώνεται η σημασία που αποδίδεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) στη συστηματοποίηση, αξιολόγηση και ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων, μέσω των κατευθυντηρίων γραμμών της συγκεκριμένης Σύστασης προς τα κράτη-μέλη, καθώς και άλλων σχετικών πρωτοβουλιών. Στη συνέχεια, προσεγγίζεται εννοιολογικά και μεθοδολογικά η αξιολόγηση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων στο χώρο εργασίας, και παρουσιάζονται οι διαθέσιμες από τη βιβλιογραφία μέθοδοι και εργαλεία αξιολόγησης, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες που παρέχει η χρήση και η αξιοποίηση της τεχνολογίας. Επιπλέον, αναδεικνύεται η σημασία και η ανάγκη αξιολόγησης των ικανοτήτων-δεξιοτήτων γενικά στην αγορά εργασίας, αλλά και ειδικότερα στην περίπτωση του δημόσιου τομέα στην Ελλάδα. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, διερευνώνται οι ικανότητες και οι δεξιότητες που αξιολογούνται, καθώς και οι μέθοδοι και τα εργαλεία που επιλέγονται από το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού στο δημόσιο τομέα στην Ελλάδα την τελευταία εικοσαετία. Ειδικότερα, παρουσιάζονται οι ικανότητες που αξιολογούνται σύμφωνα με την κάθε νομοθετική ρύθμιση, εξετάζεται κατά πόσο λαμβάνεται υπόψη από το νομοθέτη η Σύσταση για τις βασικές ικανότητες, καταγράφονται και αξιολογούνται οι επιλεγόμενες μέθοδοι αξιολόγησης, και σχολιάζονται οι εκάστοτε επιλογές. Στην τελευταία ενότητα, διατυπώνονται τα συμπεράσματα της μελέτης και προτείνονται βελτιώσεις για την αξιολόγηση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού στο δημόσιο τομέα στην Ελλάδα.en_US
dc.description.abstractThe current study examines at a national and a European level the evaluation of human resources competencies and skills. It presents the methods and tools that are widely used for the evaluation of competencies and skills, and assesses their application in practice for the human resources evaluation at the public sector in Greece. More specifically, the first part of the study clarifies the conceptual difference between the terms "competencies" and "skills" and, based on the categorization given by the Recommendation on key competencies (2006/962/EC), describes the meaning of the 8 core competencies. Moreover, it concludes the importance placed by the European Union (EU) on the standardization, evaluation and development of competencies and skills, through the guidelines of the specific Recommendation towards the member-states and other related initiatives. Following, the study defines the meaning of the evaluation of competencies and skills at the workplace and presents the evaluation methods and tools available in the current literature, taking into consideration the possibilities that the use of modern technology offers. Additionally, it highlights the importance of and the need for the evaluation of competencies and skills in general in the labor market, but also more specifically in the case of public sector in Greece. The second part of the study explores the competences and skills that are evaluated, but also the methods and tools that are selected by the regulatory framework for human resources evaluation at the public sector in Greece, in the last twenty years. In particular, it presents the competences that are evaluated according to each regulation, examines to which extend the legislator takes into account the Recommendation on key competencies, analyzes and comments on the evaluation methods selected. Finally, the study summarizes its conclusions and proposes improvements to the evaluation of human resources competencies and skills at the public sector in Greece.en_US
dc.language.isogren_US
dc.subjectΚινητικότηταen_US
dc.subjectΙκανότητεςen_US
dc.subjectΔεξιότητεςen_US
dc.subjectΑξιολόγησηen_US
dc.subjectΜέθοδοι αξιολόγησηςen_US
dc.subjectΕργαλεία αξιολόγησηςen_US
dc.subjectΚριτήρια αξιολόγησηςen_US
dc.subjectΑξιολόγηση απόδοσηςen_US
dc.subjectΕυρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF), Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (ΕΠΠ)en_US
dc.subjectΑξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλωνen_US
dc.subjectΕπιλογή προϊσταμένωνen_US
dc.titleΜοντέλα & εργαλεία αξιολόγησης ικανοτήτων & δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού»en_US
dc.typeWorking Paperen_US
dc.seira23en_US
dc.pedioΠολιτικές Επιστήμες και Διοίκησηen_US
dc.sxoli1en_US


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής